mercedes gl POWRÓT

GL

Zacznijmy od historii. GL to w prostej linii następca klasy G. Zbudowano ją ponad ćwierć wieku temu i na razie nie zanosi się, aby przeszła na emeryturę, ponieważ przez kilka lat będzie sprzedawana równolegle z modelem GL. Klasa G powstała w erze mezozoiku. Konstrukcyjnie była prosta jak drut, ale też wytrzymała jak tur i tak dzielna w terenie, że przerasta to możliwości percepcyjne zwykłego człowieka. W ostatnich latach Mercedes cywilizował klasę G - zafundował jej wnętrze z elementami z klasy S, drewniane listewki, skórzane fotele, dodał pełno multimedialnych zabawek i stuningował w firmie AMG. Nie unicestwił jednak jej pierwotnego, terenowego instynktu i prehistorycznie kanciastego wyglądu. Klasa dłuGowieczna jeszcze przez długi czas nie zjedzie ze sceny motoryzacyjnej.
Merc GL nie jest ogromny, lecz oGLomny. Długość - 5088mm, szerokość - 1920 mm, wysokość - 1840mm, rozstaw osi - 3075mm, pojemność bagażnika - maksymalnie 2300 litrów. Wewnątrz wygospodarowano 7 miejsc siedzących. Materiały mają być obrzydliwie wysokiej jakości, wyposażenie niemoralnie bogate, natomiast poziom zaawansowania technicznego ma osiągnąć poziom cesarski.
Klasa GL bazuje na płycie podłogowej klasy M i R. Imperialnych rozmiarów Mercedes dysponuje stałym napędem na cztery koła. W opcji Niemcy zaoferują pakiet Off-road, w skład którego wchodzą 100-procentowe blokady mechanizmów różnicowych, reduktor, układ wspomagający zjazd ze zboczy DSR i od nowa skonfigurowane zawieszenie hydropneumatyczne AIRMATIC, które uniesie GL nawet na 307 mm i pozwoli przejeżdżać przez głębokie na 60 cm kałuże.
Napęd wszystkich kół 4MATIC jest seryjny, podobnie jak wspomniane zawieszenie hydropneumatyczne. W cenie otrzymamy również ADS dobierający charakterystykę zawieszenia do warunków jazdy oraz ESP współpracujący z TSA, który trzyma w ryzach przyczepy i zapobiega ich wywrotkom. Pierwszy raz w klasie SUV klient będzie mógł wyposażyć auto w system PRE-SAFE, który przewiduje wypadek i przygotowuje samochód oraz pasażerów na najgorsze.
Paleta mocarnych silników obejmuje dwie jednostki wysokoprężne. GL320 CDI korzysta z 6 cylindrów i oferuje moc 224 KM. Model GL420 CDI ma dwa cylindry więcej i 306 KM mocy. Oba Diesle spełniają normy Euro 4 i wyposażone są w filtr cząstek stałych. Do wyboru jest jeszcze jeden z dwóch silników benzynowych. Oba mają 8 cylindrów i oba spełniają normę Euro 4. Słabszy w modelu GL450 dysponuje mocą 340 KM, mocniejszy w GL500 daje kierowcy do dyspozycji 388 KM. Wszystkie silniki współpracują tylko z 7-biegową skrzynią automatyczną 7G-TRONIC.
GL to Maybach klasy SUV, ale jeśli zależy Ci na dyskrecji, elegancji, stylu i nieporównywalnej off-roadowej dzielności to pamiętaj, że masz jeszcze do wyboru Rolls-Royce'a klasy SUV - Range Rovera. GL jest może technologiczną wizytówką i majstersztykiem niemieckiej myśli technicznej, ale to nic więcej niż tylko kolejna mutacja klasy M. To kolejna maszynka do zarabiania pieniędzy. Benzowi GL brakuje magii, uroku i całej tej legendarnej otoczki klasy G. Nie wyobrażasz sobie chyba, że GL będzie produkowany do 2031 roku. Za pół roku będzie facelifting, a za dwa lata nowy model. Signum temporis. Od tej pory Maybachem w segmencie aut terenowych jest Mercedes klasy GL. Ma wszystko to, czego można wymagać od numeru 1 wśród wszelkiej maści SUV-ów. A nawet więcej. Właściwie to ma tego wszystkiego tak dużo, że nie wiadomo, od czego zacząć!

GALERIA
POWRÓT