Modele POWRÓT
MODELE
HUMVEE Charakteryzuje się stałym napędem na 4 koła, oparciem konstrukcji na stalowej ramie, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, dużą zdolnością do pokonywania przeszkód terenowych, wodoszczelnością całej konstrukcji. Opcjonalnie montowany jest system elektronicznej regulacji ciśnienia w oponach. W wersji wojskowej jest to auto zdolne do przewożenia czterech żołnierzy, niewielkiego ładunku oraz ciągnięcia niewielkiego działa artyleryjskiego bądź przeciwlotniczego. Może być wyposażony w 12,7 mm wielkokalibrowy karabin maszynowy Browning M2HB. Montowany jest na obrotnicy w stropie nadwozia. Pojazd stosuje się jako transporter piechoty, pojazd lekkiego wsparcia oraz jako sanitarkę.
Hummer H1 Sprzedaż luksusowych, cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczeła się w 1992 roku. Pierwszy pojazd cywilny wykonano dla Arnolda Schwarzeneggera na jego szczególną prośbę. Wersja cywilna, oferowana w dwóch wersjach nadwozia: Wagon i Open Top, różni się od wesji wojskowej przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. W stosunku do wersji wojskowej dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Obecnie można je doposażyć m.in. w klimatyzację, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę częsci bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Od strony technicznej inna jest instalacja elektryczna, gdyż wersja wojskowa ma 24 a cywilna 12 voltów. Należy pamiętać, że masa dopuszczalna całkowita przekracza 3,5 tony a więc w Europie jest to samochód ciężarowy. Jazda w terenie jest bardzo prosta, mianowicie gdy jedno, lub więcej kół traci przyczepność, należy lewą nogą lekko nacisnąć na pedał hamulca (nie zdejmując prawej z pedału gazu) a system je przyhamowywuje. Za pomocą przycisku można dokonać stałej blokady mechanizmów różnicowych.
Hummer H1 Alpha Zastosowanie nowego silnika V8 Duramax 6.6l o mocy 300 KM, połączonego z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Allison 1000, jak i zastosowanie szeregu innych drobnych modyfikacji spowodowało, że zmieniono nazwę na Hummer H1 Alpha. Model ten przygotowano na rok modelowy 2006.
Hummer H2 - model dużego samochodu terenowego klasy (full-size) SUV, produkowanego pod marką Hummer przez firmę AM General Corporation od 2002 roku. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki posiada koncern General Motors.
Historia Pokazane na salonach samochodowych w Detroit w 2000 H2 SUV i w Nowym Yorku w 2001 H2 SUT weszły do produkcji seryjnej w 2002 roku. Ich konstrukcja oparta jest na ramie samochodu Chevrolet Tahoe. Do napędu posłużył silnik benzynowy V8 Vortec 6.0 l. o mocy od 316 KM. Stały napęd na cztery koła przekazywany jest za pośrednictwem automatycznej, czterobiegowej skrzyni biegów i dwubiegowego reduktora. Hummer H2, tak jak Hummer H1, jest w Polsce samochodem ciężarowym, gdyż jego masa dopuszczalna całkowita wynosi 3900 kg.
Charakter samochodu Hummer H2, mimo wysokiej ceny, jest bardzo dobrze sprzedającym się samochódem, głównie na rynku Stanów Zjednoczonych, ale nie tylko. Najczęsciej kupowany jest przez raperów i bardzo często występuje w teledyskach hiphopowych. Jego wysoką sprzedaż wsród ww. klientów może uzasadnić fakt, iż jego charykterystycznymi cechami są: masywność, mała powierzchnia szyb, duże rozmiary błyszczących, chromowanych felg i duża ilość innych elementów chromowanych w nadwoziu, a także bardzo dobre wyposażenie, obejmujące telewizję, DVD, podgrzewane skórzane fotele, klimatyzację, otwierany dach, system audio, komputer pokładowy, podający informacje o 28 różnych parametrach dotyczących funkcjonowania samochodu itp. elementy. Z tego powodu uznawany jest on wśród niektórych osób za "szpanerski" samochód, którym poruszają się głównie raperzy i osoby ozdobione rozliczną ilością chromowanych zawieszek. Samochodem o podobnym charakterze jest Cadillac Escalade.
Hummer H3 - model samochodu terenowego klasy SUV, produkowanego pod marką Hummer przez firmę AM General Corporation od 2005 roku. Prawa do sprzedaży samochodów tej marki posiada koncern General Motors.
Hummer H3Zaprezentowany w 2004 roku do produkcji trafił na początku 2005. Najmniejszy Hummer oparty na ramie od samochodu Chevrolet Colorado ma za zadanie zawojować m.in. europejski rynek. Jego masa dopuszczalna całkowita wynosi "zaledwie" 2650 kg a więc to pierwszy osobowy Hummer. Napędzany jest pięciocylindrowym silnikiem R5 Vortec 3.5l (3460 cm3) o mocy 220 KM. Stały napęd na cztery koła przekazywany jest przez manualną skrzynię biegów i dwubiegowy reduktor. Na tegorocznych targach tuningowych Speciality Equipment Market Association (SEMA) odbywających się w Las Vegas producent zaprezentował dwie wersje nowego modelu H3 - Street i Rugged. Pierwsza przeznaczona jest na ulice - druga wręcz przeciwnie. W cywilizowamym modelu Street skupiono się na obniżeniu zawieszenia, zamontowaniu 18-calowych kół z pokrytymi chromem obręczami, chromowanych jest również wiele innych elementów nadwozia. Hummera H3 Street wyposażono także w sportowy układ wydechowy i system nawigacyjny z DVD, który przy okazji pozwala na oglądanie filmów pasażerom tylnej kanapy - w zagłówki przednich foteli wbudowano dwa monitory. Zaś Hummer H3 Rugged jest jest przeciwieństwem modelu Street - to wersja o podwyższonym prześwicie przeznaczonym do jazdy w ciężkim terenie. Ma wyciągarkę, liczne osłony karoserii, bagażnik dachowy i opony o klockowatym bieżniku pozwalającym na jazdę po błocie. Jednostka napędowa w obu przypadkach jest identyczna - to ten sam benzynowy silnik V6 Vortec o pojemności 3,5l i mocy 220 KM. Obie wersje Hummera H3 to na razie samochody studyjne.

GALERIE
HUMMER H1
HUMMER H2
HUMMER H3
HUMMER H3t
POWRÓT