STRONA GŁÓWNA

 

www. bestcars.prv.pl      

.:: SAMOCHÓD TO COS WIĘCEJ NIŻ TYLKO MASZYNA ::.     
                SAMOCHODY
ASTON MARTIN
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CADILLAC
CHEVROLET
CHRYSLER
DELOREAN
FERRARI
FORD
HUMMER
JEEP
LAMBORGHINI
LAND ROVER
MASERATI
MCLAREN
MAYBACH
MERCEDES
PAGANI ZONDA
PEUGEOT
PORSCHE
ROLLS-ROYCE
SALEEN
               INNE
MOJE RYSUNKI I MODELE
O MNIE
PRESIŻ
ZŁAPANE
               LINKI
DESKTOPMACHINE
LOWRIDER.PL
CHROMY.PL
ONET.PL
GRA STREET OF RACE
WYTWÓRNIA PROSTO
TUNING.PL
               CIEKAWOSTKA
Najszybszy motocykl na swiecie jest wolniejszy i ma słabsze przyspieszenie od najszybszego samochodu na swiecie!!!
               CIEKAWOSTKA
Najdroższy samochód dopuszczony do ruchu ulicznego to Bugatti Veyron (4 480 000zł), a najdroższy niestety nie dopuszczony do ruchu ulicznego pojazd to Ferrari FXX(6 160 000 zł)
   

         

LAMBORGHINI 

Mówi się, że powstanie firmy wynikło z dyskusji pomiędzy miłośnikiem wozów sportowych Ferruccio Lamborghinim (1916-1993) a Enzo Ferrarim. Lamborghini, który wówczas z powodzeniem produkował traktory, był niezadowolony ze swego samochodu Ferrari i zaproponował Enzo Ferrari wprowadzenie zmian konstrukcyjnych. Ten oburzony uwagami "jakiegoś traktorzysty" zakwestionował kompetencje Lamborghiniego. Wobec tego Lamborghini postanowił udowodnić mu kto jest lepszy i już po roku zademonstrował swój legendarny 12-cylindrowy model 350 GTV, wyraźnie przewyższający samochody marki Ferrari. W 1966 pojawił się model Miura, dzięki któremu firma zyskała sławę na całym świecie. Mimo, że samochód ten jest narowisty i trudny w prowadzeniu, to jego miłośnikom to nie przeszkadza.
W 1971 roku na salonie samochodowym w Genewie pokazano prototyp Countach, zaprojektowany przez Marcello Gandiniego z firmy Bertone. W 1974 roku rozpoczęła się seryjna produkcja. Ostro cięte, niskie nadwozie z unoszonymi do góry drzwiami i wlotami powietrza nadało mu niepowtarzalny charakter. Model ten, produkowany 15 lat pozwolił firmie i jej kolejnym właścicielom przetrwać ciężkie czasy. Ferruccio Lamborghini sprzedał dział zajmujący się produkcją aut sportowych już w 1972 roku. Kolejnymi właścicielami byli Georges-Henri Rossetti i René Leimer, następnie zarządzający firmą Patrick Mimran, który w 1987 roku sprzedał udziały firmie Chrysler, która sprzedała ją w 1994 roku Indonezyjskiej firmie Megatech. W 1998 roku Automobili Lamborghini S.p.A po raz ostatni, jak do tej pory zmieniła właściciela, którym został koncern Volkswagen. W 1982 roku Lamborghini przedstawiło prototyp samochodu terenowego oznaczony jako LM001. W 1986 roku, po dokonaniu szeregu modyfikacji, wszedł do produkcji seryjnej jako LM002. Dzięki swojemu wyglądowi, do dziś pozostaje jednym z najbardziej oryginalnych samochodów terenowych wszechczasów. Następcą modelu Countach w 1990 roku został Diablo i produkowany był przez dziesięć lat. Z kolei jego następca, model Murciélago, pojawił się dopiero w 2002 roku. Małe modele Lamborghini były produkowane z dużymi przerwami. Po modelu Urraco trzeba było czekać trzy lata na kolejny "mały" model, Jalpa, który produkowano do 1989 roku. W 1995 przedstawiono prototyp Cala z silnikiem V10 3,9 l. o mocy 400 KM. Do seryjnej produkcji jednak nie doszło. Dopiero model Gallardo z 2003 roku godnie zastąpił poprzednie modele.


MODELE I GALERIA

KONTAKT ZE MNA: 
e-mail: arek500@vp.pl
e-mail 2: arek502@o2.pl
gg: 1017710