STRONA GŁÓWNA

 

www. bestcars.prv.pl      

.:: SAMOCHÓD TO COS WIĘCEJ NIŻ TYLKO MASZYNA ::.     
                SAMOCHODY
ASTON MARTIN
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CADILLAC
CHEVROLET
CHRYSLER
DELOREAN
FERRARI
FORD
HUMMER
JEEP
LAMBORGHINI
LAND ROVER
MASERATI
MCLAREN
MAYBACH
MERCEDES
PAGANI ZONDA
PEUGEOT
PORSCHE
ROLLS-ROYCE
SALEEN
               INNE
MOJE RYSUNKI I MODELE
O MNIE
PRESIŻ
ZŁAPANE
               LINKI
DESKTOPMACHINE
LOWRIDER.PL
CHROMY.PL
ONET.PL
GRA STREET OF RACE
WYTWÓRNIA PROSTO
TUNING.PL
               CIEKAWOSTKA
Najszybszy motocykl na swiecie jest wolniejszy i ma słabsze przyspieszenie od najszybszego samochodu na swiecie!!!
               CIEKAWOSTKA
Najdroższy samochód dopuszczony do ruchu ulicznego to Bugatti Veyron (4 480 000zł), a najdroższy niestety nie dopuszczony do ruchu ulicznego pojazd to Ferrari FXX(6 160 000 zł)
   

         

BMW 

BMW niem. Bayerische Motoren Werke to znacząca firma niemiecka produkująca samochody osobowe i motocykle oraz skutery pod marką BMW. Siedziba firmy znajduje się w Monachium, w kraju związkowym Bawaria.
BMW jest właścicielem również innych marek samochodów, a także stajni BMW Sauber w Formule 1. Zespół nie jest jedyną formą zaangażowania firmy w sporty motorowe.


Historia
BMW K 11001916 Utworzenie fabryki samolotów Bayerische Flugzeug-Werke (BFW)
1917 Zmiana nazwy spółki Rapp-Motorenwerke na Bayerische Motoren Werke GmbH
1918 Przekształcenie w spółkę akcyjną.
1923 Wykonanie pierwszego motocykla BMW.
1928 Powstaje oddział firmy BMW w Eisenach, gdzie rozpoczęto produkcję pierwszych samochodów o nazwie Dixi, wzorowanych na angielskich autach Austin Seven.
1944 Znaczne zniszczenie zakładów w Monachium przez bombardowania alianckie.
1945 Uruchomienie zakładu naprawczego pojazdów wojsk okupacyjnych.
1948 Wznowienie produkcji motocykli po zniszczeniach wojennych i po przegranej wojnie.
1952 Wytwarzanie samochodów w Monachium.
1970 Utworzenie fundacji Herbert Quandt Stiftung.
1972 Utworzenie działu sportu firmy BMW-BMW Motorsport GmbH.
1985 Utworzenie spółki BMW Technik GmbH do prac badawczo-rozwojowych.
1990 Otwarcie centrum badawczego Forschungs- und Ingenieurzentrums FIZ.
1994 Wykupienie firmy Rover Group.
1998 Nabycie marki Rolls-Royce.
2000 Utworzenie fundacji Eberhard v. Kuenheim Stiftung.
2000 Sprzedaż firmy Rover.
2005 Zakup wyścigowego teamu Sauber.


Modele i serie produkcyjne
Od początku lat 70. XX w. koncern BMW wprowadził jednolite nazewnictwo produkowanych modeli aut, tzw. serie, mówiące o klasie i wielkości samochodu. Popularne wśród aut marki BMW trzycyfrowe oznaczenia mówią o serii oraz o pojemności silnika, gdzie pierwsza cyfra oznacza serię a dwie pozostałe zazwyczaj pojemność silnika. Literka 'd' na końcu oznaczenia informuje nas, ze w danym samochodzie pracuje silnik wyskoprężny; literka 'C' o tym, że jest to coupe (oznaczenie od modelu E46); literka x o tym, że jest to samochód w wersji z napędem typu 4x4; natomiast dodatkowy wyraz 'touring' oznacza, ze mamy do czynienia z samochodem w wersji kombi. Precyzyjnie przestrzegane zasady oznaczeń uległy ostatnio rozluźnieniu, czego przykładem są modele 318i (silnik o pojemności 2 litrów); zapowiedziane na wrzesień 2006 modele serii 3 z benzynowymi, trzylitrowymi silnikami turbodoładowanymi oznaczone jako 335i (choć tu wyjątek zrobiono już w latach 80-tych wypuszczając na rynek model E23 745i z 3,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym); oraz sprzedawane już pojazdy serii 5 z silnikiem 3.0l diesel bi-turbo, oznaczone jako 535d. Natomiast jeśli chodzi o modele M (M od Motorsport), to wystepuje wtedy jedynie oznaczenie główne serii poprzedzone litera "M", np. M1, M3, M5, M6. Modele serii M charakteryzują się dodatkowymi akcentami sportowymi oraz posiadają silniki o zwiększonej mocy. Seria roadsterów Z, mająca jak do tej pory czterech przedstawicieli (Z1, Z3, Z4, Z8) nie ujawnia w oznaczeniach pojemności silnika.
BMW 1-serii
seria 1 - najmniejsze BMW, konkurujące z samochodami kompaktowymi takimi jak Alfa Romeo 147, Audi A3. Produkowane od 2004 r.
Wersja silnikowa

116i
118i
120i
130i
118d
120d

BMW 3-serii
seria 3 - najczęściej kupowana seria, klasa średnia. Obecny model produkowany od 2005 r.
Wersja silnikowa - Typ nadwozia -Moc kW/KM

318tds Compact hatchback 66 / 90 przy 4400
316i Compact hatchback 75 / 102 przy 5500
316i Compact Automat hatchback 75 / 102 przy 5500
318ti Compact hatchback 103 / 140 przy 6000
318ti Compact Automat hatchback 103 / 140 przy 6000
323ti Compact hatchback 125 / 170 przy 5500
323ti Compact Automat hatchback 125 / 170 przy 5500
316i sedan 77 / 105 przy 5300
316i Automat sedan 77 / 105 przy 5300
318i sedan 87 / 118 przy 5500
318i Automat sedan 87 / 118 przy 5500
320d sedan 100 / 136 przy 4000
320i sedan 110 / 150 przy 5900
320i Automat sedan 110 / 150 przy 5900
323i sedan 125 / 170 przy 5500
323i Automat sedan 125 / 170 przy 5500
328i sedan 142 / 193 przy 5500
328i Automat sedan 142 / 193 przy 5500

BMW 5-serii
seria 5 - klasa średnia wyższa. Obecny model produkowany od 2003 r.

BMW 6-serii
seria 6 - seria modeli o charakterze sportowym. Duże luksusowe coupe, produkowane w obecnej postaci od 2004 r.
Wersja cabrio i coupe:

630i
650i
M6

BMW 7-serii
seria 7 - luksusowe auta z bogatym wyposażeniem. Obecny model produkowany od 2001 r, w 2005 r. roku przeszedł lekki facelifting.
Wersja silnikowa - Typ nadwozia - Moc kW/KM

730d Automat sedan 135 / 184 przy 4000
735i Automat sedan 180 / 245 przy 5800
735iL Automat sedan 180 / 245 przy 5800
740d Automat sedan 175 / 238 przy 4000
740i Automat sedan 210 / 286 przy 5400
740iL Automat sedan 210 / 286 przy 5400
750i Automat sedan 240 / 326 przy 5000
750iL Automat sedan 240 / 326 przy 5000

BMW 8-serii
seria 8 - dwudrzwiowe, luksusowe samochody o charakterze sportowym. Obecnie nie produkowane.

BMW X 3/5
seria X - luksusowe samochody uterenowione, tzw. SUV (Sport Utility Vehicle). Obecnie produkowane są X3 i X5. Wg nieoficjalnych źródeł planowana jest produkcja modelu X7.

BMW Z 1/3/4/8
seria Z - seria niewielkich kabrioletów i roadsterów. Pojazdy z tej serii długo nie cieszyły się powodzeniem, od kilku lat kojarzone są jako samochód Jamesa Bonda.
Modele serii Z:

Z1
Z3
Z4
Z8
Wersja silnikowa - Moc kW/KM

Z3 roadster 1,8 85 / 116 przy 5500
Z3 roadster 1,9 103 / 140 przy 6000
Z3 roadster 1,9 Automat 103 / 140 przy 6000
Z3 roadster 2,8 141 / 192 przy 5300
Z3 roadster 2,8 Automat 141 / 192 przy 5300
Z3 M roadster 236 / 320 przy 7400
Z3 roadster 3,0 170 / 231

Jednym z najwspanialszych modeli firmy BMW jest Z8 (samochód) nawiązujący swą stylistyką do lat pięćdziesiątych, w których produkowano legendarny model 507. Potężna jednostka napędowa ma pojemność skokową az 5000 cm3. Rozwija ona całe 400 koni mechanicznych przy 6600 obr/min i 500 Nm momentu maksymalnego przy 3800 obr/min. Silnik ten to ośmiocylindrowiec w układzie V, wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Przyspieszenie do setki wynosi tylko 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna, ze względów bezpieczeństwa została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Układ hamulcowy sprawia, że Z8 zatrzymuje się bardzo szybko. Wyhamowanie ze 100 km/h trwa jedynie 2,5 sekundy!

BMW M 3/5/6
seria M - najbardziej usportowione samochody serii 3, 5 i 6 w topowych wersjach, z najmocniejszymi silnikami produkowane przez BMW Motorsport. BMW M5 to jeden z najszybszych rodzinnych sedanów na świecie.
BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8. BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem. Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie, co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwe, jak na osiągi, prowadzenie.
BMW M3 kabriolet posiada cechy typowe dla coupé. Napędza go także wysokoobrotowy silnik R6 o pojemności 3.2l i mocy 252 kW (343 KM). Dzięki temu otwarte M3 bez problemu osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza w 5,5 sekundy od 0 do 100 km/h. Na czwartym biegu, z jazdy 80 km/h prędkość 120 km/h osiąga w 5,9 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 12,1 l na 100 km.
BMW M3 CSL ma wagę zredukowaną w porównaniu z seryjnym M3 o 200 kg, na każdy koń mechaniczny jego mocy przypada więc 3,5 kg masy co zapewnia doskonałe osiągi. Takie osiągi możliwe są dzięki lekkiej budowie auta, w której większość blaszanych elementów zastąpiono włóknem węglowym (dach, maska, klapa bagażnika). Silnik auta ma moc 360 KM. Ciekawostką jest iż po okazaniu licencji kierowcy rajdowego servis ściąga ograniczenie predkosci


Z4

KONTAKT ZE MNA: 
e-mail: arek500@vp.pl
e-mail 2: arek502@o2.pl
gg: 1017710