STRONA GŁÓWNA

 

www. bestcars.prv.pl      

.:: SAMOCHÓD TO COS WIĘCEJ NIŻ TYLKO MASZYNA ::.     
                SAMOCHODY
ASTON MARTIN
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CADILLAC
CHEVROLET
CHRYSLER
DELOREAN
FERRARI
FORD
HUMMER
JEEP
LAMBORGHINI
LAND ROVER
MASERATI
MCLAREN
MAYBACH
MERCEDES
PAGANI ZONDA
PEUGEOT
PORSCHE
ROLLS-ROYCE
SALEEN
               INNE
PRESIŻ
ZŁAPANE
               LINKI
DESKTOPMACHINE
LOWRIDER.PL
CHROMY.PL
ONET.PL
GRA STREET OF RACE
WYTWÓRNIA PROSTO
TUNING.PL
               CIEKAWOSTKA
Najszybszy motocykl na swiecie jest wolniejszy i ma słabsze przyspieszenie od najszybszego samochodu na swiecie!!!
               CIEKAWOSTKA
Najdroższy samochód dopuszczony do ruchu ulicznego to Bugatti Veyron (4 480 000zł), a najdroższy niestety nie dopuszczony do ruchu ulicznego pojazd to Ferrari FXX(6 160 000 zł)
   

         

BUGATTI 

Bugatti to marka ekskluzywnych samochodów sportowych i wyścigowych, produkowanych w latach 1910 - 1956, 1991 - 1995, oraz znów od 2005 roku.

Firmę Bugatti założył Ettore Bugatti. Urodził się 15 września 1881 w Mediolanie jako potomek włoskiej rodziny artystycznej; zmarł 21 sierpnia 1947 w Paryżu. Genialny konstruktor samochodów, uchodzi za wynalazcę samochodu wyścigowego z silnikiem z doładowaniem (sprężarkowym). Jego samochody wygrywały (względnie zajmowały czołowe miejsca) w prawie każdych ważnych wyścigach przed II wojną światową. Zakłady produkcyjne znajdowały się w miejscowości Molsheim (Alzacja). Firma Bugatti wyprodukowała łącznie około 2500 samochodów, z których jednak wiele zachowało się do dzisiaj. Najwięcej wykonano samochodów model Typ 57 z 8-cylindrowym silnikiem - 750 sztuk.

Różne szczegóły godne uwagi
Bugatti Royale, z potężnym silnikiem o pojemności skokowej 14 litrów. Silników wykonano więcej niż pojazdów, wobec tego pozostałe silniki zastosowano do napędu expresu kolejowego Trans Europa Express.
Bugatti Typ 51, którego wykonano tylko 35 sztuk, uchodził za najpięknieszy samochód świata.
Bugatti Royale sprzedano na licytacji w roku 1987 za około 15 milionów USD.
Ostatni prawdziwy Bugattii został wyprodukowany w 1956 roku, był to wóz sportowy o oznaczeniu 101, wykonany w sześciu egzemplarzach, na bazie typu 57. Design tego samochodu przypomina wczesne wykonania modelu Corvette.
W Duisburgu istnieje klub Bugatti Club, założony przez kierowcę fabrycznego Kurta Kiefera.
Firma De La Chapelle oferuje na zamówienie repliki modeli Typ 55 i Typ 57S.
W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano firmę Bugatti Automobili SpA, mającą na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiątą rocznicę urodzin założyciela firmy, supersportowe model Bugatti EB 110. W 1993 roku zaprezentowano prototyp limuzyny oznaczonej EB 112, która jednak nie doczekała się produkcji seryjnej. Modeli EB 110 GT powstało 95 a modelu EB 110 SS 31 sztuk. We wrześniu 1995 roku zamknięto firmę, jednocześnie kończąc produkcję we włoskich zakładach.
Firma Bugatti znowu odżyła, kiedy Volkswagen zainteresowany przejęciem firmy odkupił prawa do jej znaku handlowego w 1998 roku. Siedzibę przeniesiono z powrotem do Alzackiego Molsheim we Francji. Jeszcze w tym samym roku pokazano pierwszy prototyp oznaczony EB 118. Było to duże, luksusowe, sportowe, dwudrzwiowe coupe z silnikiem z przodu. W 1999 roku zaprezentowano kolejny prototyp, tym razem czterodrzwiową limuzynę oznaczoną EB 218. W tym samym roku przedstawiono trzeci prototyp Bugatti 18/3 Chiron. Był to sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie. Wszystkie trzy prototypy zaprojektował Giorgetto Giugiaro.
Również w 1999 roku pokazano prototyp modelu Bugatti 16.4 Veyron, zaprojektowany przez stylistów Volkswagena. Zdecydowano, że to właśnie ten model trafi do produkcji seryjnej. Planowano jej rozpoczęcie na rok 1993, jednak aby osiągnąć założone rezultaty, prace nad autem trwały dłużej. Samochód ma być wyposażony w silnik osiągający aż 1001 KM i osiągać prędkość maksymalną przekraczającą 400 km/h. Produkcję rozpoczęto w 2005 roku.


MODELE
GALERIA

KONTAKT ZE MNA: 
e-mail: arek500@vp.pl
e-mail 2: arek502@o2.pl
gg: 1017710