| |
| |
| |
CIEKAWOSTKA |
|
Najszybszy motocykl na swiecie jest wolniejszy i ma słabsze przyspieszenie od najszybszego samochodu na swiecie!!!
| | | |
CIEKAWOSTKA |
|
Najdroższy samochód dopuszczony do ruchu ulicznego to Bugatti Veyron (4 480 000zł), a najdroższy niestety nie dopuszczony do ruchu ulicznego pojazd to Ferrari FXX(6 160 000 zł) |
| | |
|
|
|
|
|
|
Chrysler to amerykański koncern motoryzacyjny. Obecnie należy do korporacji DaimlerChrysler.
Historia
U progu 20. stulecia, w Salt Lake City zamieszkał młody maszynista parowozów z Kansas. Walter P. Chrysler rozpoczął pracę i karierę w Denver & Rio Grande Railroad. W 1912 r. Chrysler po raz pierwszy zaczął pracować w przemyśle motoryzacyjnym. Został szefem produkcji w Buick Motors w Flint, w stanie Michigan, USA. Już trzy lata później objął funkcję prezesa Buick Motors, a w roku 1919, w wieku 45 lat, odszedł na emeryturę. Rok później firma Willys-Overland Company poprosiła go o pomoc w przezwyciężeniu kryzysu. Największy życiowy sukces osiągnął jednak w 1921 r. dzięki objęciu stanowiska przewodniczącego rady nadzorczej Maxwell Motor Company.
Pierwszym samochodem marki Chrysler wyprodukowanym w ilości ponad 32 tysięcy sztuk był Chrysler Six z 1924 r. Kolejnym posunięciem W.P. Chryslera było stworzenie Chrysler Corporation. W roku 1927 firma Chrysler Corporation stała się czwartym pod względem wielkości producentem samochodów w USA, a już siedem lat później wzrost produkcji zapewnił koncernowi drugą pozycję. Walter P. Chrysler zrezygnował z przewodniczenia radzie nadzorczej w roku 1938. Niedługo potem Chrysler Corporation wprowadziła na rynek szereg innowacyjnych modeli aut, takich jak Airflow i Newport.
W czasie II wojny Światowej Chrysler Corporation przestawiła produkcję na potrzeby armii. Po wojnie Chrysler dokonał szeregu osiągnięć w zakresie nowoczesnej konstrukcji i stylizacji samochodów.
W 1998 r. fuzja Daimler-Benz i Chrysler Corporation, prowadząca do stworzenia koncernu DaimlerChrysler, zapoczątkowała nową erę w branży motoryzacyjnej. Grupa Chrysler ma chlubne tradycje konstruowania pięknych i atrakcyjnych aut studyjnych. Pomiędzy 1950 a 1961 rokiem Virgil Exner, pierwszy wiceprezes Chryslera ds. stylistyki, nadzorował konstruowanie aut, które sam nazywał "autami marzeń". Produkcja tych zaawansowanych technologicznie pojazdów zapewniła marce Chrysler dzisiejszą pozycję lidera w zakresie stylizacji samochodów.
Niepowtarzalne konstrukcje studyjne stwarzają znakomitą okazję do wprowadzania nowych rozwiązań, co pozwala na analizowanie reakcji przyszłych klientów na proponowane nowości. Na podstawie tej oceny zarząd firmy podejmuje decyzje o wprowadzeniu w życie nowych trendów. Auta studyjne są wyrazem poszukiwań nowych rozwiązań konstrukcyjnych - przykładem niech będzie tu Portofino i pierwsze limuzyny serii LH. Projekty studyjne samochodów Viper i PT Cruiser publiczność oceniła tak entuzjastycznie, że weszły do produkcji. Projekty tego typu pozwalają też konstruktorom na testowanie najnowszych technologii w realnie działających pojazdach.
|
|
|
|
|
|