mustang
POWRÓT
1964-1966
Mustang był nieporównywalny z innymi samochodami, gdyż każdy z nich był inny - wyposażenie i wykończenie dobierał sobie sam przyszły właściciel. Ponieważ części były tanie, Mustang można było kupić już za 2369 $ US. Opcje włączały klimatyzację ($283), różne silniki do wyboru. Zamawiano także sławne Shelby GT350 w cenie 4547 $ US i prawdziwe, rasowe wersje wycigowe po 5950 $ US. Dzisiaj, te unikatowe modele Mustanga są warte ponad 1000 000 $ US i posiadają łatwo wymienialne silkiki R-6 i V8 po cenie od 40 000 $ US do 50 000 $ US za sztukę. Te pierwsze Mustangi były smukłymi i długimi sportowymi samochodami. Cechowała je prostota, styl i ponadczasowa elegancja. Dzisiejszy Mustang nadal zachwyca swoim oryginalnym designem, wygodą i osiągami. Mustangi, które zostały wyprodukowane między marcem a sierpniem 1964 miały silniki 170 inch/R-6/101KM, 260 inch/V8/164 KM, 289 inch/V8/210KM i 289/V8/271 KM. Samochody budowane po sierpniu 1964 roku miały silniki 200 inch/R-6/120KM, 289 inch/V8/200KM, 289 inch/V8/225KM i 189 inch/V8/271KM. Samochody mogły posiadać od 1965 roku zestaw sportowych dodatków. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 680989. Modele z roku 1966 posiadały logo z galopującym koniem i zmodernizowany wlew paliwa. Sprzedano 607 568 samochodów. Kupujący miał możliwość wyboru jednego z trzech silników barwy niebieskiej: 200 inch/R-6/120KM, 289 inch/V8/200KM, 289 inch/V8/225KM i 289 inch/V8/271KM.
1967-1968
Mustangi z roku 1967 i 1968 były uważane za jedne z najlepszych modeli. Od kwietnia 1964 projektańci mieli dużo czasu, by wypuścić nowy, lepszy egzemplarz. Inżynierowie wkładali całe swe serce w to, by ulepszono Mustanga. Wady poprzednich modeli (chociaż było ich niezbyt wiele) były starannie korygowane i nowe samochody były lepsze. Samochody te miały wyważenie 60% na przód i 40% na tył. Nowy mustang był dłuższy o 2 cale od porzedniego modelu, zmodyfikowano przedni ruszt, dodano większe koła i masywniejszy silnik. Wprowadzona także model Shelby GT500. Mustang stanowił znaczna konkurencję dla Chevroleta Camaro i Pontiaca Firebirda oraz Plymoutha. Pomimo konkurencji, Mustang dobrze sie sprzedawał. Ogólnie był on wysportowanym, niedrogim Środkiem transportu. Samochód można było kupić od 2 800 $ US do 4 000 $ US, dziś te egzemplaże warte są około 70 000 $ US. Posiadał on następujšce silniki: 200 inch/R-6/120KM, 289 inch/V8/200KM, 289 inch/V8/225KM, 289 inch/V8/271KM oraz 390 inch/V8/320KM. Z zakładów Forda wyjechało 472 121 egzemplarzy. Wersja z roku 1968 miała silniki: 200 inch/R-6/120KM, 302 inch/V8/210KM, 302 inch/V8/230KM, 390 inch/V8/325KM, 427 inch/V8/390KM, 428 inch/V8/390KM oraz 428 inch/V8/400KM. Na rynku znalazły się 317404 modele.
1969-1970
Ford trafnie opisywał tę serię jako "rumaka dla każdego". Mustang miał większy prześwit i sylwetkę. Poprzednie wersje traciły trochę na wartości. Cena samochodu była niska - z podstawowym R-6 kosztował on 2700 $ US a za V8 trzeba było dać 3126 $ US. Dopracowane silniki zapewniały oszałamiajacą moc. Samochody te osiągały 0 - 60 Mph w 6.5 s i mogły pędzić z maksymalną prędkościš 118 Mph. Europejskie samochody nie miały szans z potężnymi, amerykańskimi ośmiocylindrowcami. Modele z roku 1969 miały silniki 200 inch/R-6/115KM, 250 inch/R-6/155KM, 302 inch/V8/220KM, 302 inch/V8/290KM, 351 inch/V8/250KM, 351 inch/V8/290KM, 390 inch/V8/320KM, 428 inch/V8/335KM, 429 inch/V8/375 KM. Wprowadzono modele Mach1, Boss 302, Boss 429. W roku 1970 Mustangi wyposażone były w jednostki napędowe: 200 inch/R-6/120Km, 250 inch/R-6/155KM, 302 inch/V8/220KM, 302 inch/V8/290KM, 351 inch/V8/250KM, 351 inch/V8/300KM, 428 inch/V8/335KM, 429 inch/V8/375KM. W latach 1969-1970 wyprodukowano 490551 pojazdów.
1971-1973
Mustang z roku 1971 był większy niz poprzednie modele, sprzedawał się dość dobrze, dopóki rząd nie wprowadził ograniczenia emisjii zwiążków ołowiowych w spalinach. Rocznik 1971 wyróżniał sie lepszym przyspieszeniem i prędkością maksymalą niz poprzednie egzemplarze.W roku 1972 inżynierowie z Forda w wyniku swych eksperymentów dokonali ogromnego przełomu: zmniejszono zanieczyszczenie spalin zwišzkami ołowiu, o 50% zwiększyła się skuteczność paliwa a zmniejszyło się jego zużycie. Model roku 1972 jak i 1973 był sprzedawany po średnio 2760 $ US w wersjii R-6 a wersji V8 po 3189 $ US. Dostępnymi wersjami silnikowymi w pojazdach z roku 1971, których wyprodukowano 149678 były: 250 inch/R-6/145KM, 302 inch/V8/210KM, 350 inch/V8/240KM, 351 inch/V8/280KM, 351 inch/V8/285KM, 351 inch/V8/330KM, 429 inch/V8/370KM, 429 inch/V8/375KM. Wersje silnikowe dla modeli z roku 1972 to: 250 inch/R-6/98KM, 302 inch/V8/140KM, 351 inch/V8/177KM, 351 inch/V8/266KM oraz 351 inch/V8/275KM. Sprzedano 125093 samochodów. Jednostki napędowe w roczniku 1973 (134867 szt.) to: 250 inch/R-6/99KM, 302 inch/V8/141KM, 351 inch/V8/177KM, 351 inch/V8/266KM.
1974-1978
W 1974 roku w USA nastąpił krysys paliwowo-energetyczny. Ford zaczął więc produkować bardziej ekonomiczne modele, zużywające mniej paliwa. Mustangi 1975 roku miały troche więcej sportowego charakteru, wprowadzono Cobrę. Silniki: w 1974 roku: 140 inch/4/88KM, 171 inch/R-6/105KM; w roku 1975 i 1976: 140 inch/4/88KM, 171 inch/R-6/105KM, 302 inch/V8/240KM; w roku 1977: 140 inch/4/92KM, 155 inch/R-6/103KM, 220 inch/V8/134KM; w roku 1978: 140 inch/4/90KM, 155 inch/R-6/95KM, 220 inch/V8/139KM. Produkcja przedstawiała się następująco: 1974 - 385993 szt.; 1975 - 188575 szt.; 1976 - 187567 szt.; 1977 - 153173 szt. a w 1978 - 192410 szt.
1979-1981
Przez wiele lat od wypuszczenia Mustanga, samochód ten znacznie ewoluował. Ciągle ulepszano technologię produkcji, aby otrzymać wyrób najwyższej jakości, mający duży popyt na rynku. Pomimo istotnych zmian w wyglądzie nadwozia silnik nadal miał swą duszę i oryginalny, niepowtarzalny charakter. Mustangi były dostępne w następujących wersjach silnikowych: w roku 1979: 2.3L/4/88KM, 2.3L/R-6 Turbo/132KM, 2.8L/R-6/109KM, 5.0L/V8/140KM; w roku 1980: 2.3L/4/88KM, 2.3L/4/90KM, 3.3L/R-6/91KM, 3.3L/R-6/94KM; w roku 1981: 2.3L/4/88KM, 3.3L/6/94KM, 4.2L/V8/120KM. Łacznie w latach 1979-1981 sprzedano 823820 samochodów.
1982-1986
Mustangi z lat 1982 - 1986 były bardzo podobne do wczesnych założeń projektu tego samochodu w roku 1979. Modele 1982 - 1986 były całkiem bezawaryjne, żaden właściciel nie napotkał znaczących mechanicznych problemów. Inżynierowie Forda podnieśli wydajność swych silników - miały one większš moc. Ford Mustang dostępny był w następujących wersjach silnikowych: 1982 (130417 szt.): 2.3L/4/88KM, 3.3L/6/94KM, 4.2L/V8/120Km, 5.0L/V8/152KM; 1983 (120873 szt.): 2.3L/4/88KM, 2.3L/4Turbo/145KM, 3.8L/R-6/112KM, 5.0L/V8/175KM; 1984 (141480 szt.): 2.3L/4/88KM, 2.3L/4EFI/145KM, 2.3L/4EFI/175KM, 3.8L/R-6EFI/120KM, 5.0L/V8EFI/165KM, 5.0L/V8/175KM; 1985 (156514 szt.): 2.3L/4/88KM, 2.3L/EFI-SVO/205KM, 3.8L/R-6EFI/120KM, 5.0L/V8EFI/165KM, 5.0L/V8EFI/210KM; 1986 (224410 szt.): 2.3L/4/88KM, 2.3L/4EFI-SVO/205KM, 3.8L/R-6EFI/120KM, 5.0L/V8EFI/200KM.
1987-1994
Ford wprowadził w sprzedaży system przyjaznych kredytów, co spowodowało, że więcej ludzi mogło stać się dumnymi właścicielami Mustanga. Mustang nadal był lepszy od swoich europejskich konkurentów. Oferowane jednostki napędowe: 1987 (159145 szt.), 1988 (211225 szt.), 1989 (209769 szt.): 2.3L/4/88KM, 5.0L/V8/220KM, 5.0L/V8/225KM; 1990 (128189 szt.): 2.3L/4EFI/88KM, 5.0L/V8EFI/225KM; 1991 (98737 szt.), 1992 (79280 szt.): 2.3L/4EFI/105KM, 5.0L/V8EFI/225KM; 1993 (114228 szt.): 2.3L/4EFI/105KM, 5.0L/V8EFI/205KM, 5.0L/V8EFI/235KM; 1994 (137074 szt.): 3.8L/R-6EFI/145KM, 5.0L/V8EFI/145KM, 5.0L/V8EFI/240KM.
1995-1998
Komputer pokładowy odgrywał większą rolę w mechanice Mustanga niż kiedykolwiek przedtem. Samochód znacznie lepiej przyspieszał i hamował niż poprzednie roczniki. Wersje slinkiowe: 1995 ( 185986 szt.): 3.8L/R-6EFI/145KM, 5.0L/V8EFI/215KM, 5.0L/V8EFI/240KM; 1996 (135620 szt.): 3.8L/R-6EFI/150KM, 4.6L/V8EFISOHC/215KM, 4.6L/V8EFIDOHC/305KM; 1997 (108344 szt.), 1998 (175522 szt.): 3.8L/R-6EFI/150KMl, 4.6L/V8EFISOHC/215KM, 4.6L/V8EFIDOHC/305KM.
1999-2002
W latach 1999 - 2002 Mustang został znacznie zmieniony. Nabrał więcej agresywności i boskiego szyku. Wersje jednostek napędowych: 1999 (133637 sztuk): 3.8L/V6EFI/190KM, 4.6L/V8EFISOHC/260KM, 4.6L/V8EFIDOHC/320KM; 2000 (125528 sztuk): 3.8L/V6EFI/190KM, 4.6L/V8EFISOHC/260KM, 4.6L/V8EFIDOHC/320KM, 5.4L/V8EFISOHC/385KM.
2003 - 2004
Dzisiejszy Mustang różnii się od pierwszych modeli osiągami (moc dochodzi do 400KM) i wyglądem, lecz koncepcja, jako Mustang ma być szybkim i wygodnym sportowym samochodem, pozostała taka sama.
2004 GT
Nowy Ford Mustang 2004. Przybędzie do nas wiosną tego roku, jest on nadzwyczaj ekscytującym modelem. Wszystko w tym pojeździe jest nowe. Każdy z nas chciałby zapewne dostać paczkę z takim samochodem. Niektórzy nazywają go połączeniem trzech pojazdów: Forda Thunderbirda, Jaguara S i Lincolna LS. Pomimo upływającego czasu, Mustang nadal posiada swój niepowtarzalny styl.
2005 GT
Niepowtarzalny Ford Mustang 2005 zawiera w sobie nadzwyczajny styl i elegancję. Samochód wyposażony w potężny, bardzo wydajny ośmiocylindrowy silnik mocno wciska ciało w fotel. Pojazd jest zmodyfikowaną wersją Forda Mustanga 2004, co zresztą można z łatwością zauważyć.
POWRÓT
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL