Audi Q7
POWRÓT
Na drodze zachwyca osiągami i dynamiką jazdy samochodu sportowego; w terenie definiuje na nowo możliwości tego rodzaju aut. Jest to samochód, którego jakość widoczna jest już na pierwszy rzut oka i którego rozwiązania techniczne w pełni nadążają za wyglądem.
Już stylistyka Audi Q7 wytycza nowe standardy. Typowa dla Audi dynamika wyrażona została daleko pociągniętą do tyłu linią dachu i wyjątkowym stosunkiem wysokich blaszanych płaszczyzn do płaskiego pasa okien. Dynamiczne ukształtowanie przodu w formie trójkąta i silny tył z mocno pochylonymi tylnymi słupkami przypominają sylwetkę coupé. Charakterystyczne elementy aktualnego języka formy Audi to także linia "barków" oraz "dynamic-line", dzielące płaszczyzny boczne. Szczególnym akcentem jest dostępny jako opcja lakier nadwozia w dwóch kontrastowych kolorach. Do wyboru jest 11 odcieni podstawowych, z czego trzy są zastrzeżone wyłącznie dla Q7.
Z długością 5.086 i rozstawem osi 3.002 milimetry (szerokość: 1.983 mm/ wysokość 1.737 mm) Q7 plasuje się na szczycie wśród konkurentów SUV. Pasażerowie mogą cieszyć się wyjątkowym komfortem przestrzennym oraz licznymi możliwościami aranżacji wnętrza i przestrzeni bagażowej. Konfiguracji ustawienia foteli jest w Q7 aż 28.
W trzech rzędach siedzeń może zająć miejsce nawet siedmiu pasażerów. Fotele drugiego rzędu można indywidualnie przesuwać do przodu i do tyłu, ponadto siedzący tam pasażerowie mają największą przestrzeń wokół nóg w tej klasie samochodów. Oba tylne rzędy można złożyć płasko, tak że w razie potrzeby do dyspozycji jest przestrzeń bagażowa o pojemności 2.035 litrów bez wyjmowania foteli.
Q7 jako samochód 5-osobowy ma pojemność bagażnika 775 litrów, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie aut!
W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej kupujący Audi Q7 mają do wyboru dwie mocne jednostki napędowe. Nowy silnik benzynowy V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI o pojemności 4,2 litra i mocy 257 kW (350 KM) uzyskuje maksymalny moment obrotowy 440 Nm.
Sześciocylindrowy silnik 3,0 TDI wyposażony jest w system Common Rail najnowszej generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Łączy on w sobie moc 171 kW (233 KM) z momentem obrotowym 500 Nm, doskonałą kulturę jazdy i niskie zużycie paliwa.
W obu jednostkach napędowych siła przenoszona jest przez 6-stopniową przekładnię tiptronic.
Naturalnie Audi Q7 oferowane jest standardowo ze stałym napędem na wszystkie koła quattro. Międzyosiowy mechanizm różnicowy "Torsen" przenosi moc na wszystkie cztery koła, zarówno na drodze, jak i podczas jazdy w terenie. Pozwala to na uzyskanie dobrej trakcji i doskonałego prowadzenia bocznego, co jest warunkiem osiągnięcia najwyższej dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. Ta koncepcja napędu znana jest już od 25 lat i potwierdziła swoje zalety w przeszło dwóch milionach samochodów Audi oraz w licznych zwycięstwach na torach wyścigowych i podczas rajdów.
Audi Q7, podobnie jak Audi RS4, posiada mechanizm różnicowy "Torsen" najnowszej generacji. Standardowo moment jest rozdzielany w stosunku 40 : 60 (przód / tył).
Zawieszenie Audi Q7 z licznymi elementami aluminiowymi – niezależnym zawieszeniem kół z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu i z tyłu – zostało dopracowane w najmniejszych szczegółach. Stalowe sprężyny i dwururowe amortyzatory są dostosowane do sportowego stylu jazdy oraz gwarantują wysoki komfort także podczas pokonywania bezdroży. Skośne położenie tylnych sprężyn i amortyzatorów redukuje wysokość zabudowy i pozwala na uzyskanie większej przestrzeni w tylnej części pojazdu.
Seryjnie montowane są 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich i opony w rozmiarze 235/60 (w wersji ośmiocylindrowej: 255/55). Wszystkie wersje Q7 mogą być opcjonalnie wyposażone w koła o rozmiarze 19 lub nawet 20 cali.
Na życzenie dostępne jest również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne „adaptive air suspension”. Połączenie pneumatycznego zawieszenia i elektronicznie regulowanych amortyzatorów oznacza doskonałą syntezę zdecydowanie sportowego zachowania podczas manewrów i najwyższego komfortu tłumienia drgań. Dynamiczna stabilizacja przechyłów poprzecznych redukuje do minimum ruchy nadwozia na boki.
Zmienny prześwit – pozycja wyjściowa: 180 milimetrów, w trybie "lift" możliwość podwyższenia do 240 milimetrów - pozwala na pokonywanie trudnych przeszkód. Tryb "offroad" z prześwitem 205 mm i zmienną regulacją tłumienia pozwala na jazdę w terenie. Dzięki obniżeniu krawędzi bagażnika z łatwością można załadować nawet ciężkie bagaże.
High-Tech decyduje jednak nie tylko o właściwościach dynamicznych Audi Q7. Seryjnie model ten dysponuje systemem MMI – nowoczesnym rozwiązaniem obsługi, które spotkało się z wielkim uznaniem w A8 i A6.
W Q7 na życzenie można zamontować także wiele innych nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, wykorzystywanych po raz pierwszy w samochodach produkowanych seryjnie, na przykład radarowy układ wspomagania zmiany pasa ruchu "Audi side assist" i system parkowania "parking system advanced" z optyczno-akustyczną sygnalizacją i kamerą do jazdy do tyłu.
ESP dysponuje licznymi nowymi funkcjami, jak na przykład układ wspomagający podczas zjeżdżania z góry. Specjalny tryb „offroad” optymalizuje skuteczność hamulców i trakcję na sypkim podłożu. Układ stabilizacji zespołu samochód-przyczepa odpowiednią ingerencją w układ hamulcowy zmniejsza niebezpieczeństwo poślizgu.
POWRÓT
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL